تفاوت وبلاگ و وبسایت

تفاوت وبلاگ با وبسایت | بررسی کامل تفاوت ها


وبلاگ و وبسایت مجموعه ای از صفحات اینترنتی هستند که در عین اینکه شباهت های بسیار زیادی دارند دارای تفاوت های اساسی با یکدیگر نیز می باشند. در این مطلب به بیان توضیحاتی در خصوص هر کدام از این موارد و ویژگیها و تفاوت وبلاگ با وبسایت خواهیم پرداخت. مواردی که در این مطلب به توضیح آنها خواهیم پرداخت عبارتند از:

وبسایت چیست؟

بصورت کلی وبسایت مجموعه ای از منابع و صفحات مختلف می‌باشد که از طریق یک دامنه یا همان ادرس وبسایت قابل دسترس است. وبسایت ها معمولا از محتواهایی همچون متن، تصویر، ویدیو و … برخوردارند. هدف از طراحی وبسایت ها معمولا ارائه و به اشترک گذاری مواردی مانند اخبار و رسانه، محتوای شخصی، تعامل اجتماعی، تبلیغات و بازاریابی و …. می‌باشد. به طور کلی یک وبسایت از چندین صفحه اصلی، مقدار زیادی اطلاعات مفید و همچنین لینک هایی که یه صفحات فرعی زده می‌شود تشکیل می‌گردد.

ویژگی های وبسایت

وبسایت یک ابزار بسیار مهم و حیاتی برای تاثیر بر ر.وی مخاطب یا همان کاربر مورد نظر است. وبسایت نه تنها تجربه کاربری را بالا می‌برد، بلکه در پی آن سبب افزایش درآمد مجموعه یا شرکتی می شود که اقدام به طراحی آن می‌کند.

از جمله ویژگی های وبسایت سرعت بالای بارگذاری صفحات، طراحی رابط کاربری، محتوای جذاب و کاربردی، سئو، امنیت، ارتباط با شبکه های اجتماعی، به روز رسانی دائم سایت و فراهم کردن راه‌های تماس برای کاربران است. وظیفه وبلاگ جلب توجه خوانندگان به محتوای مورد نظر است. البته در وبلاگ هم  عواملی همچون سرعت بارگذاری بالا، طراحی ریسپانسیو، تجربه کاربری و بازاریابی بسیار مهم وتاثیر گذار است

وبلاگ چیست؟

وبلاگ نوعی دیگر از صفحات اینترنتی است، که محتواهای آن به صورت زمانبندی شده و به طور منظم به روز رسانی می‌گردد. عبارت وبلاگ از دو کلمه وب یا همان web و لاگ یه معنای روزنامه یا ثبت اتفاق تشکیل شده است. معمولا وبلاگ ها دارای یک نویسنده یا چند نویسنده هستند که وظیفه نوشتن مطالب وبلاگ را بر عهده دارند.

ویژگی های وبلاگ

وبلاگ ها معمولا دارای ویزگی های خاصی هستند که از جمله آنها می توان به مواردی همچون محتوای زمانبندی شده، موضوعات متنوع، ارتباط با خوانندگان، ساختار ساده متنی، نویسنده مشخص و … اشاره کرد. وبلاگ‌ها بر اساس هدف و نیازی که نویسنده در نظر دارد می‌توانند مختلف باشند، از جمله انواع وبلاگ می توان یه وبلاگ‌های شخصی، تجاری، خبری، آموزشی، هنری، فناوری و بسیاری دیگر ‌اشاره داشت. انعطاف پذیری و تعامل بالای وبلاگ با خوانندگان از جمله ویژگی‌هایی است که آن‌ها را برای مخاطبان جذاب و محبوب می‌کند.

 

تفاوت وبلاگ با وبسایت

طراحی وبسایت و وبلاگ دارای تفاوت های اساسی با یکدیگر است. در ادامه به بیان چند تفاوت اساسی بین وبسایت و وبلاگ می‌پردازیم:

محتوا

وبسایت دارای محتواهای ثابت و اطلاعات صفحه اصلی مانند درباره ما، خدمات و… می‌باشد. ولی وبلاگ دارای محتواهای زمانبندی شده و روزانه است که به صورت دائم بروزرسانی می‌گردد.

ساختار

وبلاگ دارای ساختار ساده تری نسبت به وب سایت است. در واقع سایت دارای ساختاری ثابت است و صفحات زیادی دارد.

هدف

هدف اصلی سایت، ارائه اطلاعات ثابت و ارتباطات با کاربران و هدف بلاگ دادن محتوا و ارتباط با خوانندگان است.

تعامل

در وبلاگ امکان تعامل بین خواندگان و کاربران و همچنین نویسندگان بسیار بیشتر از وب سایت است.

نوشتار

در وبسایت معمولا اطلاعات به صورت رسمی تر و حرفه ای تر از وبلاگ است که در آن مطالب به سبک شخصی تر و عاطفی تر ارائه می‌گردند.

هزینه

هزینه طراحی وب سایت بیشتر از وبلاگ است.

طول عمر

وبسایت ها عمر بیشتری دارند و میتوانید به شکل طولانی مدت روی آن حساب باز کنید.

نتیجه گیری

بطور کلی داشتن یک سایت و طراحی سایت رسمیت بیشتری دارد. برای یک مجموعه و یک شرکت، وبلاگ به اندازه وبسایت رسمیت ندارد و بهتر است که چنین مجموعه هایی از وبسایت برای ارائه بسیاری از اطلاعات خود بهره ببرند. همچنین باید گفت که وبسایت توانایی بیشتری در جذب کاربر و افزایش درامد دارد. در حالیکه در وبلاگ سبک نوشتاری، شخصی‌تر و عاطفی‌تر خواهد بود و برای چنین مواردی کاربرد دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *