google discover

گوگل دیسکاور - روناک سایت


گوگل ابزار مختلفی را در حوزه فناوری در اختیار ما قرار داده است که هر کدام دارای کاربردهای خاصی هستند. یکی از این ابزار که کاربرد آن یافتن محتواهایی بر اساس سلیقه کاربر می‌باشد، گوگل دیسکاور نام دارد. در این مطلب به بحث و بررسی این ابزار بسیار خاص گوگل خواهیم پرداخت. مواردی که در این مطلب بیان می‌شوند عبارتند از:

  • معرفی گوگل دیسکاور
  • ویژگی‌ها و خصوصیات گوگل دیسکاور
  • چگونگی تاثیر این ابزار بر سئوی یک سایت

گوگل دیسکاور چیست؟

گوگل در سال 2012 ابزاری تحت عنوان Google Now را در اختیار کاربران خود قرار داد که عملکرد مشابهی با Google Discover داشت. در این سرویس رویدادهای مهم روز و هنچنین رخدادهای تقویمی و مسابقات ورزشی نمایش داده می‌شد. گوگل پس از مدتی کلیه امکانات این ابزار را به snapshot انتقال داد. در نهایت هم در سال 2018 سرویس گوگل دیسکاور را که در برگیرنده تمامی امکانات سرویس‌های قبلی بصورت پیشرفته‌تر بود را معرفی کرد.

این سرویس گوگل بر اساس جستجوهای پیشین شما به شما نتایجی را پیشنهاد می‌دهد. این کار نیازی به سرچ شما ندارد و خود گوگل با توجه به برخی از معیارها و اطلاعات این کار را انجام خواهد داد. در ابزار گوگل دیسکاور فعالیت کاربر در اپلیکیشن‌های موبایلی و همچنین موقعبت مکانی او نیز در نظر گرفته می‌شود. فعالیت شما در این فضاها در واقع اطلاعاتی را در اختیار گوگل قرار می‌دهد که بر اساس آن بتواند موضوعاتی که به آن علاقه دارید را تشخیص بدهد. گوگل دیسکاور از این طریق بهترین نتایچ را در اختیار شما می‌گذارد.

ویژگی های گوگل دیسکاور

گوگل دیسکاور بعنوان یکی از سرویس‌های کاربردی گوگل دارای ویژگیهای بخصوصی است که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

شخصی سازی

در این سرویس گوگل، از اطلاعات مربوط به تاریخچه جستجو، مکان جغرافیایی، و همچنین استفاده کاربر از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها، برای ارائه محتوایی که با علایق او همخوانی دارد، بهره گرفته می‌شود. هر چه یک کاربر به میزان بیشتری با این ویژگی تعامل داشته باشد، محتوای ارائه شده به او دقیق‌تر و بهتر خواهد بود.

 ارائه محتوای متنوع

این محتواها شامل مجموعه‌ای از انواع مقالات، اخبار، ویدئوها، و محتوای وب دیگر است. هدف از این موضوع این است که به کاربران محتوایی متنوع ارائه دهد که با ترجیحات آن‌ها همخوانی داشته باشد و آن‌ها را در جریان اطلاعات قرار دهد.

کشف موضوعات

کاربران می‌توانند با لمس کارت‌های مرتبط با موضوعات خاص از آنها در موضوعات علاقه‌مندی خود استفاده نمایند. این موضوع به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند در زمینه‌های مختلف عمیق‌تر ورود کنند و محتواهای جدید را در این دسته‌بندی‌ها کشف کنند.

امکان کنترل و سفارشی سازی محتوا

کاربران می‌توانند بر محتوای دریافتی در گوگل دیسکاور کنترل داشته باشند. آن‌ها می‌توانند ترجیحات خود را بر اساس موضوعات خاص اعلام کرده و بازخورد خود را در مورد پیشنهادات محتوا ارائه دهند. همچنین، کاربران می‌توانند تنظیمات فید خود را سفارشی کنند و آن را تغییر دهند.

ایجاد جذابیت بصری

در گوگل دیسکاور، محتوا به صورت کارت‌هایی جذاب ارائه می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی با مطالب موجود در آنها در ارتباط باشند. هر کارت به طور معمول شامل یک عنوان، تصویر و توضیح کوتاه است.

نحوه اثرگذاری گوگل دیسکاور بر سئوی سایت

گوگل دیسکاور یکی از ابزاری است که شما می‌توانید با یک تولید محتوای اصولی در جستجوهای آن قرار بگیرید. این کار رتبه شما در سرچ گوگل و عملا سئوی سایتتان را بهبود بخشد.برخی از مواردی که در این زمینه موثر خواهند بود عبارتند از:

  • تولید محتوای ارزشمند برای پاسخگویی به نیاز کاربران به بهنرین شکل
  • بهبود و ارتقای محتواهای قبلی و بروز رسانی آنها
  • استفاده از صفحات AMP
  • ایجاد محتواهای بروز و EverGreen یا همیشه سبز
  • توجه ویژه به سه موضوع اعتبار، تخصص و امانت داری

  • استفاده از تصاویر با کیفیت و مرتبط با موضوع
  • ارتقا و بهبود محیط سایت برای جذب و حفظ کاربران ورودی

نتیجه گیری

یکی از سرویس‌های جذاب گوگل که کاربردهای بسیاری دارد گوگل دیسکاور نام دارد. در این ابزار، عملکرد بر اساس جستجوهای پیشین کاربر و همچنین نرم افزارهای مورد استفاده او صورت می‌گیرد و در واقع بر اساس علایق و سلیقه کاربر پیشنهاداتی را به او ارائه می‌دهد. البته باید توجه داشت که این ابزار را نیز می‌توان شخصی سازی نمود. گوگل دیسکاور همچنین می‌تواند بر سئوی سایت نیز اثرگذار باشد. از اینرو توجه به این سرویس گوگل اهمیت فراوانی دارد و می تواند وضعیت یک سایت را از نظر بازدید بهیود بخشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *