ترافیک سایت

ترافیک سایت - روناک سایت


افزایش ترافیک سایت به این معناست که به روشهای مختلف افراد را ترغیب کنیم که به سایت ما سر بزنند و از آن بازدید نمایند و به این طریق تعداد مراجعه کنندگان به سایت را افزایش دهیم. برای این کار روش‌های مختلف آنلاین و آفلاینی وجود دارد که در این مطلب یه بیان آنها خواهیم پرداخت. مواردی که در این مطلب ارائه می‌گردد عبارتند از:

  • تعریف کلی افزایش ترافیک
  • انواع ترافیک
  • راههای بهبود و افزایش ترافیک یک سایت
افزایش ترافیک سایت – روناک سایت

افزایش ترافیک چیست؟

برای اینکه بدانیم افزایش ترافیک سایت چیست ابتدا باید مفهوم ایجاد ترافیک را بدانیم. ایجاد ترافیک سایت در واقع همان هدایت و سمت دهی مخاطبان به بازدید از سایت شما می‌باشد. این کار به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. برای مثال از طریق تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی و کارت ویزیت شما می‌توانید مخاطبانتان را به بازدید از سایت خود تشویق کنید.

باید توجه داشت که ایجاد ترافیک کار سختی نیست و فقط باید برای انجام آن بودجه‌ای را در نظر گرفت. همچنین افرادی که در این زمینه در حال فعالیت هستند باید به یک سری قواعد کلی مانند تولید محتوای بهینه، استفاده صحیح از تگ‌های متا و عنوان و همچنین سرچ کلمات کلیدی تسلط داشته باشند.

انواع مختلف ترافیک سایت

ترافیک سایت دارای انواع مختلفی است و افراد با توجه به بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اند از یکی از این شیوه‌ها استفاده خواهند کرد. انواع مختلف ترافیک سایت عبارتست از:

افزایش ترافیک رایگان

در بحث افزایش ترافیک، می‌توان با استفاده از برخی روش‌ها تعداد مراجعین به سایت را افزایش داد. بعنوان مثال برای این منظور می‌توان از برخی سایت‌های تبلیغاتی رایگان، شبکه‌های اجتماعی، تبادل لینک با همکاران و … استفاده کرد. همچنین شما از طریق بهینه سازی سئو می‌توانید تعداد افرادی را که از سایت شما بازدید می‌کنند افزایش دهید. زیرا هنگامیکه سئوی سایت شما خوب باشد در جستجوهای گوگل در رتبه بهتری قرار خواهید گرفت و به این ترتیب افراد بیشتری به سایت شما سر خواهند زد.

افزایش ترافیک پولی

 ترافیک را می‌توان به روش‌های پولی نیز افزایش داد. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

1.تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)

این دسته از تبلیغات که به اختصار به آن PCC می‌گویند یکی از بهترین روشها برای افزایش ترافیک سایت محسوب می‌شود. در این روش هنگامی به تبلیغ کننده پولی پرداخت می‌شود که بر روی تبلیغ شما کلیک شود. شما حتی با پرداخت پول به سایت گوگل می‌توانید از تبلیغات کلیکی آن بهره مند شود و تعداد مراجعان سایتتان را افزایش دهید. البته باید توجه داشت که گوگل در تبلیغات کلیکی خود عبارت AD را در جستجو نشان خواهد داد.

2. تبلیغات بر اساس میزان نمایش (PPI)

در این دسته از تبلیغات بر اساس میزان نمایش تبلیغ پول پرداخت می‌شود. در این روش میزان کلیک بر روی تبلیغ از سوی سایت تبلیغ کننده مشخص نخواهد شد و تضمینی در این خصوص ارائه نمی‌گردد، اما برای تعداد نمایش تبلیغ شما از سمت تبلیغ کننده عددی مشخص خواهد شد.

3. تبلیغات با مدت زمان معین

در این نوع تبلیغات، سایت تبلیغ کننده فقط به شما این اطمینان را خواهد داد که تبلیغ شما را برای چه مدت زمانی نمایش خواهد داد. این تبلیغات معمولا در سایت‌های کم طرفدارتر انجام می‌گیرد.

افزایش ترافیک سایت – روناک سایت

راههای افزایش ترافیک سایت

امروزه برای اینکه از بازدیدکنندگان بیشتری برخوردار باشید حتما می‌بایست ترافیک سایت خود را به طرق مختلف افزایش دهید. برای این منظور راههای مختلفی وجود دارد. در این قسمت برخی از این روش‌ها معرفی می‌شوند:

انجام تبلیغات

انجام تبلیغات یک روش بسیار موثر در افزایش ترافیک سایت محسوب می‌شود. شما می‌توانید از طرق مختلف مانند تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، کارت ویزیت و تبلیغ در سایر سایت‌های پر مخاطب و … سایت خود را به دیگران معرفی کنید.

شبکه های اجتماعی

اگر میخواهید از بازدیدکنندگان زیادی برخوردار باشید بهتر است قدرت شبکه‌های اجتماعی را دست کم نگیرید و در تمامی آنها صفحه‌ای بسازید. شما از طریق این صفحات می‌توانید محصولات و خدمات خود را معرفی کنید و برای مراجعه به سایتتان در آنجا لینک‌های مربوطه را قرار دهید. این کار به افزایش آمار بازدید سایت شما کمک بسیاری خواهد نمود.

بهبود سئوی سایت

این مورد نیز بسیار مهم است و می‌تواند آمار بازدید سایت شما را بهبود بخشد. معمولا سایت‌های با سئوی بالا، در رتبه‌های بهتری در جستجوی گوگل قرار می‌گیرند و این موضوع باعث می‌شود که کسانیکه به جستجو در گوگل می‌پردازند به سایت شما هم سری بزنند و از آن بازدید کنند.

افزایش ترافیک سایت – روناک سایت

 دعوت از دیگران برای نوشتن مطلب در سایت شما

دعوت از افراد دیگر برای ایجاد مطلب در سایت شما این فرصت را ایجاد می‌کند که آنها لینک سایتتان را در فضاهای مختص به خود منتشر کنند و از این طریق بر تعداد بازدیدکنندگان سایت شما افزوده می‌شود. البته باید توجه داشت که این مطالب باید بصورت با کیفیت و مطلوب ارائه گردند تا توسط الگوریتم های گوگل جریمه نشوید.

سایر موارد

موارد بالا تنها بخشی از کارهایی است که منجر به افزایش ترافیک یک سایت خواهند شد. شما همچنین می‌توانید با مصاحبه با افراد مشهور در حوزه فعالیتتان، تولید محتواهای جذاب، امضای ایمیل، ویدیو مارکتینگ، تبادل لینک و تبلیغ , درج محتواهای جذاب و تخصصی ,انتخاب متا تایتل جذاب, بهینه سازی تصاویر , انتشار ریپورتاژ و … بر تعداد مراجعین سایت خود بیفزایید.

 در آخر

در آخر باید گفت که افزایش ترافیک یک سایت بسیار مهم است و هزینه‌هایی که برای بهبود آن انجام می‌شود را می‌بایست به دید سرمایه گذاری دید. زیرا از این طریق فروش و برندینگ شما در نزد دیگران پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت و شما را در عرصه فعالیتتان نسبت به رقبایتان متمایز خواهد ساخت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *