سئو کردن عکس

سئو تصاویر روناک سایت


سئو تصاویر سایت بعنوان یکی از موارد بسیار مهم در بحث سئو شناخته می‌شود و در واقع زیرمجموعه سئوی محتوا می‌باشد. باید توجه داشت که امروزه تصاویر و بصورت کلی محتوای تصویری در جذب مخاطب موضوعی مهم تلقی می‌گردد. در این مطلب به بیان موارد زیر خواهیم پرداخت:

  •  تعریف سئو تصاویر
  • نحوه سئو کردن تصاویر
  • چگونگی بهینه سازی تصاویر برای سایت
  • نحوه سئو عکس در وورد پرس
  • مزایا سئو کردن تصاویر

سئو تصاویر سایت چیست؟

امروزه تصاویر و محتوای تصویری از اثر بسیار زیادی در جذب مخاطب برخوردار است و موجب بهبود تجربه کاربری سایت خواهند شد. از اینرو سئو تصاویر سایت، که بعنوان بخشی از سئوی محتوا قلمداد می شود، می تواند به ارتقای رتبه سایت از منظر گوگل بسیار کمک کند. از طریق سئو تصاویر سایت، علاوه بر بهبود وضعیت سئوی صفحه، شما این عکس ها را در بخش جستجوی عکس گوگل نیز نمایش خواهید داد. این کار موجب افزایش تعداد بازدید کنندگان از سایت شما خواهد شد.

مزایای سئو تصاویر سایت

عکسهای یک سایت در واقع حجم اضافه‌ای هستند که موجب کاهش سرعت بالا آمدن سایت می‌شوند. شما از طریق انجام سئو تصاویر سایت علاوه بر خوانش آن توسط گوگل، از کند شدن سایت خود نیز جلوگیری خواهید نمود. همچنین از این طریق تجربه کاربری بهتری برای سایت خود ایجاد خواهید کرد. ضمنا با استفاده از سئوی عکس می‌توانید کاربران بیشتری را به سمت سایت خود جذب کنید. زیرا بخشی از عملیات سرچ کاربران در قسمت جستجوی تصاویر گوگل انجام می‌شود. 

موارد مهم در بحث سئو تصاویر سایت

همانطور که می‌دانید سئوی عکس، موردی بسیار مهم است که انجام صحیح آن از ظرافت‌های خاصی برخوردار است. در این قسمت، مواردی که در اجرای سئو تصاویر باید به آنها دقت کرد را معرفی خواهیم کرد و در خصوص هر کدام توضیحاتی خواهیم داد.

سئو تصاویر سایت – روناک سایت

انتخاب یک تصویر مناسب با توجه به محتوا

این مرحله به عنوان اولین گام در بحث سئو تصاویر سایت شناخته می‌شود و شما باید با توجه به موضوع و متن محتوای سایت خود، عکس مناسبی را انتخاب نمایید. در واقع عکس باید به صورت تصویری بیانگر محتوای شما باشد. این تصاویر باعث خواهد شد که کاربر دید بهتری نسبت به موضوع مطرح شده پیدا کند.

شما هیچ گاه نباید صرفا برای سبز شدن چراغ سئو در افزونه یوست، از تصاویر استفاده کنید. در واقع شما باید کاری کنید که گوگل از محتوای تصاویر شما اطلاع پیدا کند. باید توجه داشته باشید که ایجاد رابطه بین کلمات کناری عکس موجب بهبود رتبه آن در سرچ گوگل خواهد شد و از این طریق ورودی سایت شما افزایش خواهد یافت. همچنین در نظر داشته باشید که نباید از محتوای GIF یا انیمیشن زیاد استفاده کنید. زیرا به تعداد کاربران سایت شما ضربه خواهد زد.

نحوه انتخاب یک تصویر مناسب

در این زمینه باید گفت که اگر عکس‌های اختصاصی که در جای دیگری نمی‌توان آنها را یافت مسلما بهتر خواهد بود، ولی باید گفت که این مسئله تا حدی هزینه بر است و اکثر مجموعه‌ها برای این موضوع هزینه نمی‌کنند. در صورتیکه سایت‌ها نخواهند از عکاس اختصاصی استفاده نمایند می‌توان از اینترنت بسیاری از عکس‌ها را پیدا کرده و در سایت خود قرار دهند.

سئو عکس سایت-رناک سایت

انتخاب فرمت مناسب برای تصاویر سایت

معمولا تصاویر سایت‌ها متشکل از فرمت‌های JPEG، PNG و GIF می‌باشند. باید توجه داشت که از فرمت SVG نیز برای آیکون‌های سایت استفاده می‌گردد. JPEG بعنوان یک فرمت استاندارد شناخته می‌شود که در اکثر سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این فرمت، عکس‌ها دارای کیفیت بالا و حجم کم می‌باشد. همچنین برای عکس‌های بزرگ بهتر است از فرمت GIF استفاده شود.

سئو تصاویر سایت- روناک سایت

حتما باید حجم عکس ها را کاهش دهید

اگر حجم عکس‌های سایت زیاد باشد بدلیل اینکه دانلود شدن آنها زمانبر است، بسیاری از کاربران از سایت خارج خواهند شد. از منظر گوگل، زمان بارگذاری یک سایت معیار مهمی در تعیین رتبه یک سایت خواهد بود. از اینرو حتما باید سایز عکس‌ها کاهش داده شود. این کار از طریق فتوشاپ و با استفاده از قابلیتSave for Web انجام می‌شود.

انجام تغییر نام فایل عکس

تغییر نام فایل تصویر یکی از نکات مهمی است که در سئو تصاویر سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. حتما در نام عکس از کلمه کلیدی باید استفاده شود. قرارگیری نام فایل عکس در قسمت عنوان وردپرس به درک گوگل از عکس شما کمک خواهد نمود و رتبه سایت شما را افزایش خواهد داد.

استفاده از ویژگی‌های ALT تصاویر

به متن جایگزینی که در هنگام خطا در اجرای تصاویرنشان داده می‌شود، تگ ALT می‌گویند. هنگامی که تصویر سایت لود نمی‌شود، کاربر با خواندن این متن می‌تواند از موضوع عکس مطلع شوند. از دیدگاه گوگل تگ ALT مهم‌ترین مورد در سئو تصاویر سایت خواهد بود. باید توجه داشت که استفاده از تگ ALT در افزایش ورودی سایت شما نیز موثر خواهد بود.

نامگذاری تصاویر

بهتر است برای بهبود سئو تصاویر سایت، آنها را نامگذاری کرد و در زیر عکس‌ها با استفاده از کلمه کلیدی توضیحاتی نوشت. این نامگذاری می‌تواند تا حدی در بهبود سئو موثر باشد.

استاندارد سازی ابعاد عکس‌ها

بهتر است برای سایت خود از یک اندازه استاندارد برای عکس‌ها استفاده کنید. برای عکس‌های سایت از اندازه‌های زیاد بزرگ استفاده نکنید. زیرا این کار سرعت لود تصاویر را کاهش می‌دهد و باعث کلافگی مخاطبانتان خواهد شد. در صورت امکان بهتر است از تصاویر کوچکتر و با کیفیت‌تر که دارای حجم کمتری هستند بهره ببرید.

استفاده صحیح از تصاویر Thumbnails

در بسیاری از سایت های تجاری و فروشگاهی از تصاویر Thumbnails استفاده می شود. استفاده از این تصاویر می تواند سرعت مرور بازدیدکنندگان را افزایش دهد. اما باید در استفاده از این تصاویر باید نهایت دقت را داشته باشید و تا حد امکان حجم آنها را کاهش دهید تا از سرعت سایتتان کاسته نشود. همچنین از تگ های ALT منحصر به فرد و غیر تکراری برای تصاویر Thumbnails استفاده کنید.

در استفاده از تصاویر تزئینی دقت داشته باشید

از این تصاویر غالبا برای زیبایی سایت و ارتقای تجربه کاربری استفاده می‌گردد. این تصاویر معمولا با فرمت‌های GIF و PNG-8 می‌باشند. توجه داشته باشید که استفاده زیاد از این تصاویر می‌تواند سرعت سایت را کاهش داده و موجب سنگینی آن شود. بهتر است بجای استفاده از این تصاویر از کدهای CSS برای قسمت‌هایی که نیاز است رنگی باشند استفاده گردد.

سئو عکس سایت-روناک سایت

فعالسازی ویژگی LAZY LOAD

در لحظه ای که سایت باز می‌شود، تمام محتویات درون صفحه مانند عکس‌ها و … با هم شروع به لود شدن می‌کنند. این کار باعث کند شدن سرعت سایت و به تبع آن نارضایتی کاربر می‌گردد که به سئوی سایت شما ضربه می‌زند. برای حل این مسئله شما می‌توانید افزونه Lazy Load را فعال کنید تا از طریق آن همه اطلاعات صفحه توامان لود نشود و هنگامی که اسکرول می‌کنید سایر تصاویر نشان داده شوند. این کار موجب خواهد شد که سرعت سایتتان پایین نیاید.

قرار دادن تصویر در محل مناسب

در حد امکان عکس را نزدیک متن مربوطه و در بالای صفحه قرار دهید.

عدم قرار دادن متون مهم در تصویر

از قرار دادن متن درون عکس پرهیز کنید چون همه کاربران امکان دسترسی به آن را نخواهند داشت و ابزارهای ترجمه برای تصاویر کار نمی‌کنند.

نتیجه گیری

سئو تصاویر سایت یکی از بخش‌های مهم سئو محتوا است که حتما می‌بایست به آن توجه ویژه‌ای داشت. زیرا از این طریق می‌توان میزان ورودی به سایت را افزایش داد. سئوی عکس دارای نکاتی است که باید در انجام آنها دقت کافی را به عمل آورد. این موضوع در بهبود رتبه سایت نیز بسیار موثر خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *