لینک گذاری داخلی

لینک-سازی داخلی - کلینیک ماهان


لینک سازی داخلی یکی از موارد مهمی است که در بهبود سئو تاثیر بسزایی دارد و افراد باید در اجرای صحیح آن دقت داشته باشند. امروزه وضعیت سئوی خوب یک سایت در بهبود شرایط کسب و کار از اهمیت فراوانی برخوردار است. زیرا اگر سایتی دارای سئوی خوبی باشد، عملا بازدید کنندکان بیشتری هم دارد. از اینرو توجه به ظرافت‌های سئو امری بسیار مهم تلقی می‌گردد. در این مطلب به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • لینک سازی داخلی چیست؟
  • انواع لینک سازی داخلی
  • چرا لینک سازی داخلی برای بهبود وضعیت سئو مهم است؟
روناک سایت – لینک سازی داخلی

مفهوم لینک سازی داخلی

هنگامی که یک صفحه سایت را به صفحه دیگر همان سایت لینک می‌رنیم، در واقع عمل لینک سازی داخلی را انجام داده‌ایم. مراجعه کنندگان به سایت شما از طریق لینک‌های داخلی به بقیه صفحات و بخش‌های سایت شما سر می‌زنند و از این طریق گوگل می‌تواند سایر صفحات مرتبط با موضوع متن را پیدا کند. تمام لینک‌های داخلی که در سایت قرار می‌دهید باعث می‌شود که کاربر مسیر خود را بهتر پیدا کند و با راحتی بیشتری بتواند به هدف خود از مراجعه به سایت شما دست یابد.هدف گوگل در استفاده از لینک‌های داخلی دسترسی به محتوای جدید و درک ارزشمندی یک صفحه در سایت است.

مثال لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی در واقع همانند یک آسانسور در یک ساختمان بلند طبقه عمل می‌کند و سرعت شما را در دستیابی به مقالات و موضوعات مرتبط افزایش می‌دهد. شما در یک آسمان خراش می‌توانید از طریق پله و مسیر معمول هم به اتاق و واحدی که می‌خواهید دسترسی پیدا کنید، اما این موضوع شدیدا وقت شما را تلف خواهد کرد.

استفاده از لینک‌های داخلی موجب جستجوی هدفمندتر کاربران می‌شود و باعث می‌گردد که آنها با راحتی بیشتری به سمت هدف خود حرکت کنند. همچنین این لینک‌ها موجب می‌شود که ربات‌های گوگل، در تشخیص ارتباط بین صفحات بهتر و راحتتر عمل کنند. از طریق قرار دادن صحیح لینک‌های داخلی می‌توان در عرض یک ماه آمار مراجعه کنندگان سایت را حتی دو برابر کرد.

 انواع مختلف لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی دارای انواع مختلفی است که هر کدام دارای کاربردهایی می باشند. در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

 

لینک سازی برای عکس‌ها

در این نوع لینک سازی، موضوع عکس به گوگل اطلاع داده می‌شود و افزودن تگ ALT برای عکس در بهبود وضعیت سئو موثر خواهد بود. ویژگی ALT به کاربر کمک می‌کند که در صورت لود نشدن عکس بتواند موضوع آن را متوجه شود. از طریق این تگ، گوگل عکس مورد استفاده را تشخیص خواهد داد و این موضوع سئوی سایت را بهتر می‌کند.

 

لینک گذاری داخلی خودکار

در سیستم وردپرس امکاناتی وجود دارد که با استفاده از یک افزونه به نام Automatic SEO Links می‌توان با وارد نمودن برخی کلمات بعنوان کلمه کلیدی، هر زمان که آن کلمات مشاهده شدند، بصورت اتوماتیک به صفحه هدف لینک زده شود. برنامه نویس سایت براحتی می‌تواند این خواسته را کد نویسی کند. این لینک‌سازی باعث می‌شود که کاربر براحتی بتواند مطالب مرتبط را مطالعه نماید و زمان بیشتری را در سایت شما سپری نماید.

 

روناک سایت – لینک سازی داخلی

لینک سازی در صفحه اول سایت

صفحه اصلی هر سایتی بعنوان مهم‌ترین صفحه هر سایتی شناخته می‌شود. مدیر سایت و طراح آن در این صفحه علاوه بر موضوع افزایش درآمد باید به فکر برقراری ارتباط با کاربران نیز باشند تا با تعامل با مخاطبان خود بیشتر آنها را به سمت خود جذب کنند. باید توجه داشت که لینک سازی موجود در این صفحه بسیار مهم است و باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می‌شود.

طراحان باید در طراحی صفحه اول سایت دقت لازم را داشته باشند و برای هر کدام از موضوعات مانند مقالات، محصولات، درباره ما، تماس با ما و … طراحی دقیق انجام داده و لینک آنها را در هدر یا فوتر سایت قرار دهند.

لینک گذاری داخلی دستی در متن محتوا

اگر لینک گذاری داخلی درون متن بدون کد نویسی و استفاده از افزونه و در واقع بصورت دستی انجام شود، به آن لینک گذاری داخلی دستی می‌گویند. در این روش لینک سازی بصورت دستی به سایر مطالب سایت لینک زده می‌شود. این نوع لینک سازی باعث بهبود وضعیت سئوی سایت و افزایش میزان بازدید از سایت خواهد شد.

لینک گذاری در قسمت منو

این موضوع در سایت‌های فروشگاهی بسیار مهم است و باید برای هر کلمه کلیدی یک صفحه مخصوص به آن را ساخت. توجه به کلمات کلیدی موضوع بسیار مهمی است و از طریق انتخاب کلمات درست می‌توان ورودی و بازدید سایت را افزایش داد و برای مثال در سایت‌های فروشگاهی استفاده از نام برندها بعنوان کلمات کلیدی و کارکردن بر روی آنها برای بهبود سئو، بسیار مهم خواهد بود. از این طریق میزان بازدید سایت افزایش پیدا می‌کند و شخص با راحتی بیشتری می‌تواند از امکانات سایت استفاده نماید.

روناک سایت – اهمیت لینک سازی داخلی در سئو

در آخر: اهمیت لینک سازی داخلی برای بهبود سئو

لینک گذاری داخلی در یک سایت می‌تواند موجب بهبود وضعیت سئوی آن سایت از منظر گوگل شود. زیرا از این طریق گوگل از اهمیت صفحه مورد نظر مطلع خواهد شد. از طریق لینک سازی داخلی کاربران به مطالب مرتبط با راحتی بیشتری دسترسی خواهند داشت و زمان بیشتری را در سایت شما سپری خواهند کرد. بازدید کاربران مختلف از سایت شما وضعیت سئوی سایت شما را بهبود می‌بخشد و باعث افزایش رتبه آن از نظر گوگل می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *