هوش مصنوعی

هوش مصنوعی روناک سایت


هوش مصنوعی، یک تکنولوژی نوین است که امروزه در بسیاری از زمینه ها کاربرد دارد. هدف این فناوری تقلید از قوه و توانایی تفکر انسان است. اما در حال حاضر فاصله زیادی بین قدرت تفکر انسانی و هوش مصنوعی وجود دارد. امروزه هوش مصنوعی در طراحی سایت هم کاربرد فراوانی دارد. مواردی که در این مطلب به توضیح آنها خواهیم پرداخت عبارتند از:

  • هوش مصنوعی
  • قابلیت‌های یکسان انسان و هوش مصنوعی
  • کاربردهای هوش مصنوعی
  • نقش AI در طراحی سایت
  • معرفی بهترین ابزار هوش مصنوعی در طراحی سایت

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی یا همان Artificial Intelligence که بصورت مخفف به آن AI نیز می‌گویند، نوعی فناوری نوین است که به تقلید از توانایی تفکر انسان و قابلیت آن در تجزیه و تحلیل شرایط پیش رو می‌پردازد. این فناوری روز به روز در حال پیشرفت است و هر روز به قابلیت‌های آن افزوده می‌شود.

در واقع این فناوری را بعنوان دسته‌ای از علوم کامپیوتر می‌شناسند و هدف اصلی آن تولید وسایل هوشمندی است که بتواند کارهایی را که به هوش و تفکر انسان ها نیاز دارند انجام دهند. این فناوری یک شبیه سازی پیچیده از قوه تفکر و هوش انسان است، بصورتیکه می‌تواند مانند انسان تفکر داشته باشد و تصمیم بگیرد. فناوری هوش مصنوعی همچنین می‌تواند آموزش ببیند و از تجربیات خود چیزهای جدیدی یاد بگیرد.  

امروزه از هوش مصنوعی در صنایع مختلفی مانند پزشکی، کامپیوتر، قطعه سازی و … استفاده می‌گردد. جالب است بدانید که خود ما هر روزه در حال استفاده از ابزار هوش مصنوعی هستیم و یکی از معروفترین این موارد، موتور جستجوگر گوگل می‌باشد که بسیاری از نیازهای روزمره ما را پاسخ می‌دهد.

توانایی‌های مشترک بین انسان و فناوری هوش مصنوعی

همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، هوش مصنوعی به تقلید از قدرت تفکر و رفتار انسان در مواجهه با شرایط مختلف می‌پردازد و می‌خواهد یک تصمیم درست و مشابه با انسان در زمان روبرو شدن با یک موقعیت خاص بگیرد. از اینرو این فناوری و قدرت تفکر انسان باید دارای یک سری از ویژگیهای مشترک باشند که عبارتند از:

  • قدرت یادگیری
  • توانایی استنتاج و استدلال
  • قابلیت برنامه ریزی کردن
  • توانایی برقراری ارتباط
  • قدرت ادراک مسائل پیش آمده
  • خلاقیت در انجام یک کار

کاربرد هوش مصنوعی

امروزه استفاده از این فناوری عمومیت بیشتری پیدا کرده است و بسیاری از ما بدون اینکه خودمان بدانیم به استفاده از ابزار هوش مصنوعی می پردازیم. برخی از کاربردهای این فناوری عبارتند از:

  • موتورهای جستجو در فضای اینترنت
  • اتومبیل‌های خودران
  • شبکه‌های اجتماعی
  • فناوری تشخیص چهره
  • بازی‌های کامپیوتری
  • دستیار هوشمند
  • آهنگسازی و موسیقی
  • روباتیک

البته باید گفت اینها تنها بخشی از کاربردهای هوش مصنوعی هستند و این فناوری در بسیاری از زمینه‌ها کاربرد دارد. در حال حاضر یکی از مواردی که از این فناوری در آن استفاده می‌گردد مسئله طراحی وب است، به گونه اییکه نمی‌توان نقش هوش مصنوعی در طراحی وب را در نظر نگرفت و آن را انکار کرد. در ادامه به بررسی این موضوع بعنوان یکی از کاربردهای این فناوری خواهیم پرداخت.

نقش هوش مصنوعی در طراحی وب

همانطور که گفته شد امروزه طراحی سایت و هوش مصنوعی دارای یک پیوند قوی با هم هستند و نمی‌توان نقش هوش مصنوعی در طراحی وب را انکار نمود. به فناوری AI که قادر به طراحی سایت است و در این زمینه کاربرد دارد، ADI (مخفف عبارت Artificial Design Intelligence) یا همان هوش مصنوعی طراحی گفته می‌شود.

بهترین ابزار هوش مصنوعی در زمینه وب

با کمک فناوری ADI می‌توان کارهای بسیاری در زمینه وب انجام داد که برخی از آنها عبارتند از: طراحی فضا و ظاهر یک سایت، ایجاد و گسترش برند یک سایت، ثبت دامنه، توسعه وب و آزمایش نسخه نهایی یک سایت. شما برای ایجاد یک سایت به هر کدام از این موارد نیاز دارید. در ادامه برای هرکدام از این موارد یک دستیار هوش مصنوعی معرفی می‌گردد که از این طریق کارهای طراحی سایت با راحتی بیشتری انجام می‌شود.

ابزار DomainWheel

اولین گام در ایجاد یک سایت، ثبت دامنه است. Domain wheel یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است و بصورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد. افراد از طریق در اختیار گذاشتن کلمات کلیدی خود به این ابزار می توانند یک نام مرتبط را برای سایت خود انتخاب نمایند.

ابزار Zyro

این ابزار به برندسازی وب سایت کمک میکند . که امکاناتی از قبیل کار با یک ویرایشگر قدرتمند, ایجاد پیشنهادات شعار متنی , طراحی تصویر نمادی , دانلود لوگوی نهایی و جاسازی در وب سایت در اختیار قرار میدهد.

ابزار GitHub Copilot

این ابزارAI  در زمینه برنامه نویسی کاربرد دارد و بعنوان یک دستیار تمام وقت به برنامه نویسان برای کد نویسی کمک می‌کند. البته باید در نظر داشت که در برخی موارد باید اصلاحاتی در کدهایی که توسط این ابزار ارائه می‌گردد صورت پذیرد. ضمنا باید گفت که ابزار GitHub Copilot رایگان نیست و ماهیانه باید برای آن هزینه پرداخت کرد.

ابزار Wix ADI

این ابزار کاملا بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده است و به کاربر اجازه طراحی سایت بدون نیاز به کد نویسی و برنامه نو.یسی را می‌دهد. در این ابزار ابتدا باید نوع سایت مورد نظر خود را تعیین کنید و بصورت حدودی اطلاعاتی در خصوص فعالیتتان ارائه نمایید. این سیستم به پردازش اطلاعات وارده می‌پردازد و پس از بررسی و ترکیب داده‌های بدست آمده، متناسب با نیاز شما سایتی را طراحی خواهد نمود.

ابزار 10 Web

این ابزار که بعنوان یکی از معروفترین ابزارهای هوش مصنوعی شناخته می‌شود در زمینه طراحی سایت و تولید محتوا کاربرد دارد. در این ابزار تولید محتوا بر اساس معیارها و شاخص‌های سئو انجام می‌شود. همچنین با استفاده از آن هر صفحه وبی را می‌توان به قالب مورد نظر در ورد پرس تبدیل نمود.  قابل ذکر است که این ابزار رایگان نیست و باید ماهیانه برای آن هزینه‌ای پرداخت گردد.

ابزار Screpy

با استفاده از این ابزار، می توان وبسایت طراحی شده را از جوانب فنی بررسی کرد. همچنین  ابزار Screpy در زمینه بررسی محتوا مطابق با معیارهای سئو نیز کاربرد دارد. البته باید توجه داشت که این ابزار رایگان نیست و باید ماهیانه برای آن هزینه‌ای پرداخت گردد.

ابزار المنتور

با استفاده از هوش مصنوعی المنتور، می‌توان محتوای سایت و برنامه نویسی را با سرعت بالایی انجام داد. این ابزار هوش مصنوعی در طراحی سایت کاربردهای فراوانی دارد و از آنجاییکه رایگان است و زبان فارسی را نیز پشتیبانی می‌کند طرفداران بسیاری دارد. شما برای تولید محتوای متنی می‌توانید از این افزونه وردپرس براحتی و بدون نیاز به API استفاده نمایید.

نتیجه گیری

هوش مصنوعی در واقع ابزاری بر پایه علوم کامپیوتری است که هدف آن ساخت تجهیزات و دستگاههایی است که بتوانند همانند انسان فکر کنند و تصمیم بگیرند. این ابزار امروزه کاربردهایی زیادی دارد و خود ما نیز هر روزه در حال استفاده از آن هستیم. برای مثال استفاده از هوش مصنوعی در طراحی سایت یکی از کاربردهای این ابزار می‌باشد که با استفاده از آن طراحی و راه اندازی یک سایت با راحتی بیشتری انجام می‌شود.

:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *