لینک سایت واید چیست؟

لینک سایت واید چیست؟


لینک سایت واید به لینکی گفته می‌شود که در همه یا اکثر صفحات سایت تکرار می‌شود و معمولاً برای کاربران گذاشته نمی‌شوند. هدف اصلی لینک سایت واید گرفتن بک لینک برای سایت‌های دیگر است. گوگل نیز این مسئله را تشخیص داده و آنرا اسپم شناسایی میکند. با ما همراه باشید تا به طور کامل توضیح دهیم که لینک سایت واید چیست .

لینک سایت واید چیست؟

لینک سایت واید لینکی است که در تمامی صفحات یک وب‌ سایت به صورت یکسان وجود دارد. این نوع لینک معمولاً در بخش‌هایی مانند فوتر، هدر یا سایدبار وب‌سایت قرار می‌گیرد و به یک صفحه خاص یا مجموعه‌ای از صفحات اشاره می‌کند.به عنوان مثال، اگر در فوتر سایت خود لینکی به صفحه “تماس با ما” قرار دهید، این لینک به عنوان لینک سایت واید محسوب می‌شود.

مزایا و معایب لینک‌ سایت واید چیست ؟

  • افزایش رتبه سئو: لینک‌های سایت واید در صورتیکه طبیعی و اصولی استفاده شوند می‌توانند به افزایش رتبه سئو صفحه مورد نظر در موتورهای جستجو کمک کنند.
  • افزایش ترافیک: این نوع لینک‌ها می‌توانند ترافیک بیشتری را به صفحه مورد نظر هدایت کنند.
  • ایجاد برندینگ: لینک‌های سایت واید می‌توانند به افزایش آگاهی از برند شما کمک کنند.
  • استفاده بیش از حد و غیر طبیعی از آنها می‌تواند منجر به جریمه شدن توسط گوگل یا حتی حذف سایت شما از نتایج جستجو شود. زیرا الگوریتم پنگوئن گوگل به طور خاص با لینک‌های سایت واید غیرطبیعی مبارزه میکند.

نکاتی برای استفاده از لینک‌های سایت واید:

  • از لینک‌های سایت واید به صورت طبیعی و معقول استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر در فوتر سایت خود لینکی به صفحه “تماس با ما” قرار می‌دهید، این لینک باید برای کاربران مفید باشد و به آنها اطلاعات مورد نیازشان را ارائه دهد.
  • از انکرتکست‌های متنوع در لینک‌های سایت واید خود استفاده کنید. از تکرار کلمات کلیدی در انکرتکست‌ها خودداری کنید.
  • لینک‌های سایت واید را به صفحات مرتبط هدایت کنید. به عنوان مثال، اگر در یک سایت فروشگاهی فعالیت می‌کنید، می‌توانید در فوتر سایت خود لینک‌هایی به صفحات دسته‌ بندی‌های مختلف محصولات قرار دهید.
  • مراقب باشید از لینک‌های سایت واید از سایت‌های اسپم دریافت نکنید. دریافت لینک از سایت‌های اسپم می‌تواند به سئو سایت شما آسیب برساند.
لینک سایت واید چیست؟

در مورد سرویس گوگل ادوردز نیز بیشتر بدانید.

چطور از جریمه گوگل هنگام استفاده از سایت واید جلوگیری کنیم؟

نمونه های زیر از لینک های سایت واید هستند که گوگل آن‌ها را طبیعی و برای مخاطب مفید می‌داند و روی سئو تأثیر مثبت می‌گذارند:

  • پاورقی :

پیوندهای مرتبطی که در پاورقی صفحه ظاهر می‌شوند از Sitewide  های بی‌ ضرر و مفید هستند.

  • دو سایت با محتوای مشابه :

لینک‌هایی که دو سایت متعلق به یک مالک را به یکدیگر متصل می‌کنند، لینک‌های Sitewide بی‌ضرر هستند.

  • سیاست حفظ حریم خصوصی و copyright :

لینک ‌های Sitewide که با اهداف قانونی از منابع خارجی استفاده می‌کنند، برای سایت شما مفید هستند.

جمع بندی

امیدواریم با مطالعه این مقاله در مورد اینکه لینک سایت واید چیست آشنا شده باشید. در حال حاضر، استفاده از لینک‌های سایت واید به شدت توسط گوگل محدود شده است.شما میتوانید با روشهای جایگزینی مانند ایجاد محتوای با کیفیت , لینک سازی طبیعی , فعالیت در شبکه های اجتماعی سئو سایت خود را بهبود بخشیده و از جریمه شدن توسط گوگل جلوگیری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *