لندینگ پیج روناک سایت

landing-page-main-logo


صفحه فرود یا لندینگ پیج یک صفحه شاخص یا نقطه‌ ی آشنایی کاربر با سایت است و اهمیت بسیاری در عرصه‌ ی وب دارند. به صفحه فرود، صفحه هدف هم گفته میشود زیرا هدف عمده طراحی آن افزایش بازدید از سایت و افزایش میزان فروش سایتهای دیجیتال مارکتینگ می باشد. در ادامه به صورت کامل بررسی می کنیم که صفحه لندینگ چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

لندینگ پیج چیست؟

صفحه فرود یا لندینگ پیج (Landing Page) یک صفحه وب است که طراحی شده است تا بازدیدکنندگان را به یک هدف خاص هدایت کند و آن‌ها را ترغیب کند تا اقدامی خاص مانند خرید محصول، ثبت نام در خبرنامه، دریافت اطلاعات بیشتر و … را انجام دهند. صفحه فرود به طور معمول با استفاده از تکنیک‌های طراحی و بهینه ‌سازی ساخته می‌شود تا بازدیدکنندگان را به صورت موثر ترغیب کند.

ویژگی های اصلی صفحه لندینگ پیج؟

صفحات فرود به صورت جداگانه از سایر صفحات وب سایت طراحی و بهینه‌سازی شده و برای دنبال کردن یک هدف طراحی می‌شوند. هدف اصلی یک صفحه فرود، افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rate) بازدیدکنندگان به مشتریان است.

صفحه فرود یا لندینگ پیج معمولاً شامل عناصری مانند عنوان گیرنده و جذاب، متن توضیحی کوتاه و مفید، تصاویر و ویدئوهای مرتبط، فرم‌های ثبت نام یا خرید و ندای بازتاب (Call-to-Action) هستند که باعث تحریک کاربران برای انجام اقدام موردنظر می‌شوند.

اهداف صفحه فرود؟

  • تبلیغات آنلاین
  • تبلیغات بنری
  • کمپین‌های تبلیغاتی
  • عرضه محصول جدید و ترغیب مشتریان به خرید
  • ثبت نام در رویدادها
  • ارسال و جمع‌آوری ایمیل‌های بازاریابی و اطلاعیه ها
  • تبلیغات اجتماعی
  • کمک به تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان

انواع لندینگ پیج:

صفحه فرود یا لندینگ پیج می‌تواند بسته به اهداف و نیاز شما در انواع و اشکال مختلفی طراحی شوند:

  • صفحات لندینگ عرضه محصول
  • صفحات لندینگ ثبت نام و ایجاد حساب کاربری
  • صفحات لندینگ پیشنهاد ویژه و تخفیفات
  • صفحات لندینگ معرفی رویداد مانند کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها، وبینارها و سمینارها
  • صفحات لندینگ دانلود رایگان
  • صفحات لندینگ بازاریابی تلفنی
  • صفحات لندینگ آموزشی

خواندن این مقاله پیشنهاد می شود : مفهوم XRM چیست؟

نکات طراحی صفحه فرود موثر برای کسب و کار :

  1. تعیین هدف: ابتدا باید هدف خود را برای صفحه فرود یا لندینگ پیج مشخص کنید. آیا می‌خواهید محصول خود را بفروشید، اشتراک خبرنامه جمع کنید یا کاربران را برای ثبت نام دعوت کنید؟ با تعیین هدف، می‌توانید ساختار و محتوای صفحه را بهینه کنید.
  2. طراحی جذاب و حرفه‌ای: از ویدیو , طرح بصری جذاب و حرفه ای , رنگ‌های مناسب، تصاویر بالارده، فونت‌های خوانا و چیدمان مناسب استفاده کنید. همچنین، صفحه باید به طور کلی ساده و قابل فهم باشد.
  3. عنوان قوی و جذاب و ترغیب کننده
  4. محتوای موثر: محتوا باید مفید، کوتاه و مختصر باشد و اطلاعات کلیدی را به طور واضح و قابل فهم ارائه دهد.با توضیح کوتاه و شیرین درباره محصول یا خدمات شما، مزایا و ارزش‌های منحصر به فرد کسب و کارتان را بیان کنید.
  5.  لینک‌های داخلی خود را محدود کنید تا کاربران را به جای انتقال به صفحه دیگر، به CTA هدایت کنید. زیرا لینک‌های کمتر باعث افزایش تبدیل می‌شوند.  CTA درخواستی است که شما از مخاطب خود دارید تا او را به انجام کاری خاص تشویق کنید.
  6. ندای بازتاب (Call-to-Action) قوی: این می‌تواند شامل دکمه‌های مثل “خرید کنید”، “ثبت نام کنید” و یا “دریافت رایگان” باشد. این دکمه‌ها باید جذاب و قابل مشاهده باشند.
  7. فرم‌های ساده و کوتاه: در صورت نیاز به جمع‌آوری اطلاعات از بازدیدکنندگان، فرم‌های ساده و کوتاه را در صفحه فرود قرار دهید. درخواست اطلاعات اضافی می‌تواند باعث ایجاد انزجار در کاربران شود و بازدیدکنندگان را از تکمیل فرم منصرف کند.
  8. استفاده از رنگ های متضاد
  9. استفاده از پاپ آپ
  10. محتوای مهم را در ابتدای صفحه قرار دهید.
  11. صفحه فرود را با موبایل سازگار کنید.

جمع بندی

در این مقاله به‌ طور کامل صفحه فرود یا لندینگ پیج را بررسی و نکات مهم برای ساخت آن را مشخص کردیم. برای اینکه بتوانید یک لندینگ پیج حرفه‌ای و مناسب طراحی کنید، باید با نمونه‌های موفق این لندینگ پیج‌ها آشنا شوید  .انتخاب لندینگ پیج مناسب برای به حداکثر رساندن نرخ تبدیل و دستیابی به اهداف کلیدی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *