ایلوستریشن هوش مصنوعی

تصویرسازی هوش مصنوعی - روناک سایت


هوش مصنوعی یک فناوری جدید است که امروزه اخبار زیادی در مورد آن می‌شنویم و سر و صدای بسیاری کرده است. این فناوری دارای کاربردهای فراوانی است و در بسیاری از زمینه‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. اصول این تکنولوژی بر پایه تقلید از هوش و قوه تفکر انسان بنا شده است. یکی از موضوعاتی که در آن از هوش مصنوعی استفاده می‌گردد، تصویرسازی می‌باشد. برای این منظور شما باید از ابزار تصویرسازی هوش مصنوعی استفاده نمایید. در این مطلب توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهد شد. مواردی که در این مطلب به توضیح آنها خواهیم پرداخت عبارتند از:

  • تعریف هوش مصنوعی
  • هوش مصنوعی در تصویرسازی
  • معرفی ابزار تصاویرسازی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی که آن را بصورت مخفف با نام AI می‌شناسند، یکی از جدیدترین فناوری‌هاست و دارای کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف و حتی در طراحی سایت می‌باشد. اصول عملکردی هوش مصنوعی بر اساس تقلید از تفکر و هوش انسان است. این تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت و تکامل است و هر روزه خبرهای جدیدی در مورد آن به گوش ما می‌رسد.

این فناوری که در واقع یک شبیه سازی پیچیده از قدرت تفکر و هوش انسان است، بعنوان زیرشاخه‌ای از علم کامپیوتر شناخته می‌شود. هوش مصنوعی همچون انسان می‌تواند آموزش ببیند و در تجزیه و تحلیل خود از مسائل از آن استفاده نماید.

این فناوری در صنایع مختلفی همچون پزشکی، قطعه سازی و … دارای کاربردهای فراوانی است. یکی از موارد هوش مصنوعی است که ما هر روزه از آن استفاده می‌کنیم و از طریق آن بسیاری از نیازهای خود را پاسخ می‌دهیم موتور جستجوگر گوگل است. البته باید گفت یکی از کاربردهای این فناوری تحت عنوان تصویرسازی هوش مصنوعی شناخته می‌شود که در این مطلب به بیان توضیحاتی در مورد آن خواهیم پرداخت.

تصویرسازی هوش مصنوعی

تصویرسازی یکی از مواردیست که از این فناوری در آن استفاده می‌گردد. در حال حاضر ابزارهای تصویرسازی مختلفی وجود دارند. در تمامی آنها با استفاده از هوش مصنوعی از الگوریتم‌ها و تکنیک‌های بصری کامپیوتری برای کمک یا خودکارسازی فرآیند ایجاد تصاویر و محتوای بصری استفاده می‌گردد. تصویرسازی هوش مصنوعی برای افرادی همچون هنرمندان، و طراحان و افراد فعال در زمینه طراحی گرافیک بسیار کاربرد دارد.

ابزارهای تصویرسازی هوش مصنوعی

در تصویرسازی هوش مصنوعی از ابزارهای مختلف و متنوعی استفاده می‌شود. در ادامه برخی از این ابزارها معرفی و در خصوص هر کدام از آنها توضیحاتی ارائه خواهد شد.

DeepArt

DeepArt یکی از ابزارهای هوش مصنوعی است و از شبکه‌های عصبی برای تبدیل عکس به آثار هنری استفاده می‌نماید. این ابزار در واقع عکس‌ها را بر اساس الگوهای هنرمندان معروف شبیه سازی می‌کند.

RunwayML

در این ابزار از مدلهای قبلی برای تولید تصاویر و انتقال سبک های هنری استفاده می‌گردد. این ابزار تصویرسازی هوش مصنوعی، امکان ادغام این مدل ها در پروژه‌های خلاقانه را فراهم می‌سازد.

Artbreeder

از طریق این ابزار این امکان برای کاربران فراهم می‌گردد که بتوانند با استفاده از یک شبکه GAN تصاویر را ترکیب کنند و یا تغییراتی در آنها ایجاد نمایند. شما از این طریق و با تنظیم پارامترها و ترکیب تصاویر مختلف، می‎توانید مفهوم‌های بصری منحصر به فردی را ایجاد کنید.

DALL-E، ابزار تصویرسازی هوش مصنوعی تولید شده توسط OpenAI

این ابزار توسط شرکت OpenAI، که یکی از پیشگامان عرصه هوش مصنوعی است تولید شده است. قابلیت این ابزار تولید تصاویر بر اساس توصیفات متنی می باشد. این مدل به خلق تصاویر خلاقانه بر اساس دستورات متنی شهرت دارد.

Deep Dream Generator

در این ابزار از یک شبکه عصبی کانولوشنی برای بهبود و تغییر تصاویر به شیوه‌ای رویایی، استفاده می‌شود. این ابزار بیشتر برای تولید تصاویر خاص و سورئال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سایر ابزارهای تصویرسازی هوش مصنوعی

علاوه بر موارد فوق، ابزارهای تصویرسازی دیگری نیز وجود دارد که هر کدام از آنها از جنبه‌ای این کار را انجام می‌دهند. از جمله این ابزارها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • Designify
  • AutoDraw
  • Vectornator X
  • Fotor
  • Nightcafe AI
  • Picsart
  • Craiyon

نتیجه گیری

امروزه از هوش مصنوعی در بسیاری از جوانب زندگی استفاده می‌شود و در صنایع بسیاری کاربرد دارد. یکی از مواردی که از هوش مصنوعی در آن استفاده می‌گردد، تصویرسازی است. برای این کار ابزار مختلفی وجود دارد که هر کدام از آنها از جنبه‌ای این عمل را انجام داده و به نیاز کاربر پاسخ می‌دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *