الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن گوگل | چه سایت هایی پنالتی می‌شوند؟ | فرار از جریمه


الگوریتم پنگوئن به مانند الگوریتم پاندا یکی از الگوریتم‌های رتبه بندی در موتور جستجوگر گوگل می‌باشد و وظیفه آن شناسایی توجه و تمرکز بر روی سایت‌هایی است که برخلاف راهنمایی‌های وبمستر عمل می‌کنند. در واقع الگوریتم پنگوئن سایت‌هایی را که با شیوه‌های مختلف اقدام به ساخت پیوند تقلبی می‌کنند شناسایی و مجازات خواهد کرد.

هدف الگوریتم پنگوئن کم کردن رتبه بندی سایت‌هایی است که در فعالیت‌های مختلفی همچون اضافه کردن کلمات کلیدی غیر طبیعی، پیوندهای غیر طبیعی و … مشارکت دارند. به طور کلی مهمترین هدف الگوریتم پنگوئن، ارتقا کیفیت محتوا و همچنین جلوگیری از روش‌های مخرب در روند تولید محتوا است. مواردی که در این مطلب به بیان آنها خواهیم پرداخت عبارتند از:

ویژگیهای الگوریتم پنگوئن گوگل

به طور کلی این الگوریتم بر تصحیح اشتباهات و ایرادات موجود در محتوای سایت و لینک‌ها تمرکز دارد. توجه داشته باشید که این ویژگی‌ها ممکن است در زمانهای مختلف تغییر کنند. پس باید با مطالعه وبمسترهای به روز شده، اطلاعات خود را در این زمینه دقیقتر کنیم. حال به بررسی چند ویزگی اصلی الگوریتم پنگوئن خواهیم پرداخت:

محتوای با کیفیت

الگوریتم پنگوئن، یکی از الگوریتم‌هایی است که بر ارتقاء کیفیت سایت‌ها تمرکز دارد. باید توجه داشت که عدم توجه به تغییرات در الگوریتم پنگوئن در بسیاری از مواقع سبب پنالتی شدن سایت مورد نظر خواهد شد.

پنالتی و جریمه لینک‌های فیک و تقلبی

این الگوریتم توجه ویژه‌ای به لینک‌هایی دارد که با روشهای غیر معمول  برای  افزایش اعتبار سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع تمرکز این الگوریتم بر لینک‌هایی است که به صورت نرمال تولید نشده‌اند.

تغییر در الگوریتم پنگوئن گوگل

به طور کلی گوگل به صورت مرتب و دوره‌ای، الگوریتم خود را آپدیت می‌کند. این امکان وجود دارد که این تغییرات، باعث ایجاد تاثیرات مثبت و منفی بر رتبه سایت گردد.

پنالتی در صورت تخلف

سایت‌هایی که الگوریتم پنگوئن گوگل را رعایت نکنند، ممکن است در معرض جریمه و پنالتی از سوی گوگل قرار گیرند. در نتیجه رتبه آنها از نظر موتور جستجوی گوگل به شدت کاهش خواهد یافت.

اطلاع از لینک‌ها

الگوریتم پنگوئن به تحلیل لینک‌های استفاده شده درون سایت می‌پردازد و به کیفیت آنها بسیار اهمیت می‌دهد. توجه به این مورد و بهره گیری از لینک‌های با کیفیت می‌تواند منجر به ارتقاء رتبه یک سایت گردد.

اهداف الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن به منظور بالا بردن کیفیت نتایج جستجوی گوگل و بالابردن تجربه کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این الگوریتم راهی برای مبارزه با سایت‌هایی است که قصد داشتند با استفاده از روش‌های غیرطبیعی مانند لینک‌ سازی اسپم رتبه بالایی به دست بیاورند. الگوریتم پنگوئن هنوز هم در حال فعالیت است و جزئی از هسته اصلی الگوریتم‌ های گوگل است. در این قسمت به طور مفصل به بیان اهداف اصلی الگوریتم پنگوئن می‌پردازیم:

کاهش ارتقاء ناعادلانه در رتبه بندی جستجو گوگل

الگوریتم پنگوئن به شدت بر شناسایی روش‌های تقلبی برای افزایش رتبه سایت تمرکز دارد و از آنها جلوگیری می‌نماید.  همچنیناین الگوریتم به شدت در مقابل لینک‌های تقلبی و بی اعتبار حساس است.

رواج محتوای با کیفیت

وب سایت‌هایی که دارای محتوای باکیفیت هستند از نظر الگوریتم پنگوئن مورد تشویق قرار می‌گیرند. در نقطه مقابل، محروم کردن بعضی از وبسایت‌ها بخاطر تولید محتوای بی کیفیت و نادرست یکی از وظایف الگوریتم پنگوئن گوگل می‌باشد.

اصلاح پرتال اسپمی

پیدا کردن و جریمه نمودن سایت‌های اسپمی و جلوگیری از نمایش آن‌ها در نتایج گوگل یکی دیگر از هدف‌های الگوریتم پنگوئن می‌باشد. این موضوع سبب افزایش کیفیت و بهبود جستجوهای کاربران می‌گردد.

نظم دهی به مطالب مرتبط

منظم سازی مطالب سبب افزایش دقت و کارایی نتایج جستجو می‌گردد. از این طریق، مطالب بصورت منظم و به بهترین شکل در اختیار کاربر قرار خواهند گرفت.

افزایش  اعتماد مخاطبان

زمانی که در جستجوی کاربر، یک محتوای بیهوده، بی کیفیت و تقلبی نمایش داده نشود، این امر سبب حفظ اعتماد کاربران می‌گردد.

جلوگیری از سوء استفاده از لینک ‌ها

الگوریتم پنگوئن سبب جلوگیری از سواستفاده از لینک‌ها می‌شود و این امر موجب افزایش اعتبار جستجو برای کاربران می‌گردد.

نتیجه گیری

الگوریتم پنگوئن همچون الگوریتم پاندا با بهره گیری از یک سری قوانین به روز میتواند سبب افزایش کیفیت محتوای ارائه شده در سایت گردد. این امر همچنین موجب جلوگیری از خروج کاربر و … می‌گردد. شما می‌توانید از طریق بروز کردن اطلاعات خود درباره الگوریتم پنگوئن  گوگل و خواندن وبمستر به صورت دوره‌ای سایت خود را از خطر جریمه شدن در امان نگه دارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *