الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندای گوگل | تاثیر آن روی سایت | چگونه گرفتار آن نشویم؟


الگوریتم پاندا یکی از الگوریتم‌های گوگل است که هدف آن بهبود کیفیت محتوای داخل سایت شما می‌باشد. باید توجه داشت که الگوریتم پاندای گوگل به صورت دوره‌ای به روز رسانی می‌گردد و هدف آن بالا بردن ترافیک سایت و تجربه کاربری است. در ادامه به بیان نکاتی درباره این الگوریتم خواهیم پرداخت. موارد مطروحه در این مطلب عبارتند از:

  • الگوریتم های گوگل چه هدفی دارند؟
  • انواع مختلف الگوریتم های گوگل
  • نکات مهم در خصوص الگوریتم پاندای گوگل
  • مزایا و کاربردهای الگوریتم پاندا

اهداف الگوریتم های گوگل

گوگل برای سنجش محتوای تولیدی در یک سایت از الگوریتمهای مختلفی استفاده می‌کند. در واقع هدف گوگل از این کار بهبود کیفیت جستجو و ارائه نتایجی دقیق به کاربران می‌باشد. با استفاده از این الگویتم‌ها محتوا و ساختار یک وبسایت به شکلی دقیق بررسی می‌شود. این کار موجب رتبه بندی بهتر سایتها در گوگل می‌گردد.

الگوریتم های مختلف موتورهای جستجو

گوگل برای رتبه بندی صفحات وب و بررسی محتوای آنها از الگوریتم های مختلفی استفاده می کند. ازجمله این الگوریتم‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پنگوئن
  • مرغ مگس خوار
  • الگوریتم پاندای گوگل
  • کبوتر
  • الگوریتم رنک برین
  • رقص گوگل
  • الگوریتم موبایل فرست ایندکس
  • الگوریتم دزد دریایی

در ادامه به بررسی یکی از این الگوریتم‌ها و نکات مهم در آن به نام الگوریتم پاندای گوگل خواهیم پرداخت.

نکات مهم در الگوریتم پاندای گوگل

پاندا یکی از قدیمی ترین و مهم ترین الگوریتم های گوگل است که از آن در تعیین رتبه یک سایت در جستجوهای گوگل استفاده می‌گردد. الگوریتم پاندا زمانی منتشر شد که کاربران از زیاد شدن محتوای بیهوده و اسپم در نتایج جستجو شکایت داشتند .در ادامه برخی از نکات و موارد مهم در این الگوریتم بیان می گردند.

کیفیت محتوا

کیفیت محتوای تولیدی یک مسئله بسیار مهم است و شما باید درباره محتوای درون سایت خود از تمامی جهات مطمئن باشید. در واقع یک محتوای با کیفیت می‌بایست با موضوع مورد نظر همخوانی کامل داشته باشد و از نظر املایی و نگارشی عاری از هرگونه اشتباهی باشد. همچنین دقت داشته باشید که شما باید به مخاطبانتان محتوایی ارزشمند ارائه دهید.

امتناع از استفاده از متن های کپی شده

الگوریتم های مختلف گوگل به شدت به استفاده از متن‌های کپی شده از سایت‌های مختلف حساس هستند. شما برای اینکه بتوانید در یک موضوع در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرید باید به تولید محتوای یونیک و جدید در سایتتان بپردازید. این کار اثر به سزایی در بهبود رتبه سایت شما خواهد داشت.

تجربه کاربری

در یک سایت قوی، بهینه سازی برای دستگاه‌های مختلف از اهمیت بسیار زیادی برخورداراست. در واقع هنگامیکه کاربری به راحتی بتواند سایتی را باز کند و از امکانات آن بهره ببرد جذب آن سایت خواهد شد. همچنین دیزاین و طراحی جذاب یک سایت نیز در جلب توجه مخاطب بسیار موثر خواهد بود. باید توجه داشت که ایجاد یک تجربه کاربری خوب از طریق طراحی سایت جذاب و تولید محتوای متنی و تصویری با کیفیت میسر می‌گردد.

سرعت بارگذاری صفحات یک وبسایت

سرعت یکی دیگر از موضوعاتی است که در الگوریتم پاندای گوگل بسیار مهم است. در واقع در یک وب سایت ایده‌آل، صفحات به سرعت و با راحتی بارگذاری می‌شوند. قابل ذکر است که این امر فقط با توجه به تصاویر بهبود یافته و بهبود ساختار کد نویسی وب سایت امکان پذیر خواهد بود.

بهره گیری از متن های جایگزین در تصاویر

این موضوع نیز در الگوریتم پاندای گوگل مهم است. در واقع شما در وب سایت خود نباید از تصاویر بدون متن جایگزین استفاده نمایید. همچنین باید توضیحات مناسبی را برای تصاویر محتوای خود بنویسید.

کاربردهای و مزایای الگوریتم پاندای گوگل

همانطور که می‌دانید افزایش کیفیت یک وب سایت و یکارگیری الگوریتم پاندای گوگل بسیار کاربردی است و مزایای زیادی دارد. در ادامه به بیان برخی از این کاربردها و مزایا خواهیم پرداخت:

افزایش نرخ تبدیل

با استفاده از تمام نکات گفته شده می‌توانید با افزایش ترافیک سایت که همان افزایش تعداد کاربر می‌باشد میزان فروشتان را افزایش دهید و در نهایت درآمد بیشتری کسب نمایید. به این پروسه معمولا نرخ تبدیل می‌گویند.

کاهش نرخ خروج

یک وبسایت با تجربه کاربری خوب و همچنین محتواهای  جذاب می‌تواند میزان خروج کاربران از وب سایت شما را به شدت کاهش یابد. عملا از این طریق کاربران زمان بیشتری را در سایتتان سپری خواهند کرد.

افزایش بازگشت کاربران

اگر سایت مورد نظر تمام عوامل مورد نظر را رعایت کند و همچنین از محتوای قوی برخوردار باشد بازگشت کاربران به سایت و بازدید مجدد سایت توسط آنها صورت می‌گیرد.

بهبود رتبه سایت در جستجوی گوگل

یک وب سایت با محتوای با کیفیت بالا که در آن اصول الگوریتم پاندای گوگل رعایت شده است، بسیار ارزشمند خواهد بود. زیرا در نتایج جستجوی گوگل از رتبه بالایی برخوردار می‌گردد. در نتیجه سایت شما به خوبی دیده خواهد شد و ترافیک سایت شما بالا می‌رود و شمار را براحتی به اهدافتان می‌رساند.

افزایش اعتبار و اعتماد کاربران

اگر سایت یک مجموعه در جستجوی گوگل از رتبه خوبی برخوردار باشد و کاربران بتوانند به سرعت آن را در نتایج اولیه سرچ خود بیابند، این موضوع موجب افزایش اعتبار مجموعه و سازمان مورد نظر و همچنین جلب اعتماد مخاطبان خواهد شد.

کاهش اثرات مخرب بر روی وب سایت

اگر سایتی دارای رتبه خوب در جسجوی گوگل باشد و در آن الگوریتم‌هایی همچون الگوریتم پاندای گوگل رعایت شوند، آنگاه این موضوع باعث می‌شود که الگوریتم‌های مخرب و عوامل تخریب کننده نتوانند آسیب جدی به سایت بزنند و بر روی آن اثر منفی بگذارند.

افزایش درآمد آن مجموعه

اگر یک سایت دارای رتبه بالا در گوگل باشد و از محتوای با کیفیت بهره ببرد، آنگاه این موضوع ترافیک سایت را بالا خواهد برد. در نتیجه تعداد کاربران ورودی به سایت افزایش می‌یابد. در نهایت افزایش تعداد کاربران می‌تواند منجر به افزایش فروش و درآمد گردد.

نتیجه گیری

به  طور کلی بهبود رتبه یک وبسایت در موتورهای جستجوگر همچون گوگل ازطریق بکارگیری این الگوریتم‌ها و رعایت توصیه‌های بهینه سازی آنها امکان پذیر خواهد بود. برای جلوگیری از درگیری یک سایت با موارد مخرب باید وب سایت خود را با استفاده از الگوریتم هایی همچون الگوریتم پاندای گوگل بیمه ‌کنیم.

اصول بهینه سازی و تجربه کاربری در این الگوریتم بسیار حایز اهمیت است و مزایای بسیار زیادی دارد، که در این مقاله به طور مفصل به بیان آنها پرداخته‌ایم. از جمله مزایای استفاده از این الگوریتم می‌توان به مواردی همچون ایجاد ترافیک بالا و بهبود رتبه وب سایت، بهبود نرخ تبدیل، افزایش درآمد، کاهش نرخ خروج کاربر از سایت و…. اشاره کرد. همانطور که می توان مشاهده کرد این کار عملا یک نوع بازاریابی قوی در دنیای دیجیتال محسوب می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *