الگوریتم برت گوگل

الگوریتم برت گوگل


الگوریتم برت گوگل یکی از جادوهای هوش مصنوعی در سئو می باشد که به ربات‌های گوگل کمک می‌کند تا ساختار معنایی کلمات موجود در یک عبارت جستجو شده (کوئری) را به شکل دقیق‌تری درک کند. به این ترتیب گوگل میتواند معنای دقیق عبارات جستجو شده را بفهمد. در این مقاله بیشتر در مورد این الگوریتم شرح داده ایم.

الگوریتم برت گوگل چیست؟

الگوریتم BERT (مخفف Bidirectional Encoder Representations from Transformers) یک مدل زبانی مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط گوگل در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. این الگوریتم به عنوان یک به‌روزرسانی بزرگ در نحوه درک و تفسیر گوگل از جستجوهای کاربران عمل می‌کند و به این ترتیب نتایج جستجو را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

نحوه عملکرد الگوریتم Bert چگونه است؟

  • درک متن:  الگوریتم برت گوگل می‌تواند متن را به صورت عمیق‌تر و دقیق‌تر از الگوریتم‌های قبلی گوگل پردازش کند. این امر به لطف توانایی آن در درک روابط بین کلمات در یک جمله و همچنین در نظر گرفتن متن قبل و بعد از یک کلمه خاص امکان‌پذیر می‌شود.
  • فهم منظور کاربر : با درک بهتر متن، BERT می‌تواند منظور کاربر از یک عبارت جستجو را به طور دقیق‌تر درک کند. این امر به این معنی است که می‌تواند نتایجی را ارائه دهد که به طور خاص با نیازهای کاربر مرتبط باشد، حتی اگر کاربر از کلمات کلیدی غیرمعمول یا زبان عامیانه استفاده کند.
  • تولید نتایج مرتبط‌ تر : در نهایت، BERT از درک عمیق خود از زبان و قصد کاربر برای ارائه نتایج جستجوی مرتبط‌تر و مفیدتر استفاده می‌کند. این امر منجر به تجربه کاربری بهتر برای کاربران و افزایش رضایت کلی از موتور جستجوی گوگل می‌شود.

تاثیر الگوریتم Bert در نتایج جستجو

الگوریتم برت گوگل تغییرات قابل توجهی را در دنیای سئو ایجاد کرد. وب‌سایت‌هایی که برای ارائه محتوای با کیفیت بالا و مرتبط با نیاز کاربران بهینه شده‌اند، در نتایج جستجوی گوگل با  BERT عملکرد بهتری خواهند داشت.

نکات بهینه سازی سایت برای الگوریتم Bert :

  • از محتوای با کیفیت بالا استفاده کنید: محتوای شما باید آموزنده، منحصر به فرد و مرتبط با موضوع وب‌ سایت شما باشد.
  • از کلمات کلیدی به طور طبیعی استفاده کنید: از پر کردن محتوای خود با کلمات کلیدی خودداری کنید. در عوض، از آنها به طور طبیعی و در چارچوب متن خود استفاده کنید.
  • به زبان کاربر خود توجه کنید: از زبانی استفاده کنید که مخاطبان هدف شما آن را به طور روزمره به کار می‌برند.
  • وب‌سایت خود را برای موبایل بهینه‌ سازی کنید.

کلیک کنید : مقاله جدید برند منشن چیست؟

الگوریتم برت گوگل

تفاوت الگوریتم BERT و Rank Brain چیست؟

در حالی که Rank Brain و BERT هر دو الگوریتم‌های یادگیری ماشینی هستند که توسط گوگل برای بهبود نتایج جستجو استفاده می‌شوند، تفاوت‌های کلیدی بین آنها وجود دارد:

هدف:

  • Rank Brain: هدف اصلی Rank Brain درک هدف جستجوی کاربر است. این الگوریتم سیگنال‌های مختلفی مانند کلیک‌ها، زمان صرف شده در صفحه و بازگشت به صفحه جستجو را برای تعیین اینکه کدام صفحات مرتبط‌ترین و مفیدترین نتایج برای یک عبارت جستجوی خاص هستند، تجزیه و تحلیل می‌کند.
  • BERT: هدف اصلی BERT درک زبان طبیعی است. این الگوریتم می‌تواند روابط بین کلمات را در یک جمله و همچنین زمینه آنها را درک کند تا معنای دقیق یک عبارت جستجو را بهتر درک کند.

نحوه عملکرد:

  • Rank Brain : از یک مدل یادگیری ماشینی به نام شبکه عصبی مصنوعی برای پردازش اطلاعات و رتبه‌بندی صفحات وب استفاده می‌کند.
  • BERT : از یک مدل یادگیری ماشینی به نام تبدیل‌کننده برای پردازش اطلاعات و درک زبان طبیعی استفاده می‌کند.

تاثیر بر سئو:

  • Rank Brain : وب‌سایت‌هایی که سیگنال‌های کاربری مثبتی مانند کلیک‌ها و زمان صرف شده در صفحه بالا داشته باشند، در نتایج جستجو با Rank Brain عملکرد بهتری خواهند داشت.
  • BERT : وب‌سایت‌هایی که دارای محتوای با کیفیت بالا و مرتبط با نیاز کاربران باشند، در نتایج جستجو با BERT عملکرد بهتری خواهند داشت.

کلام آخر

برای اینکه بتوانیم محتوای سایت خود را با الگوریتم برت گوگل بهینه سازی کنیم , باید روی محتوای ارزشمند و کاربر پسند تمرکز کنیم و هیچ راه میانبری وجود ندارد. الگوریتم برت به گوگل کمک می‌کند تا هوشمندتر شود و زبان انسان را بهتر درک کند. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *